Show reviews that mention
account money customer email support service payment customers sales credit card
Filter review

Gumroad Account Review from Lyons, Colorado

Took my money for a book. Followed directions. All I have is a picture of the book and an empty file. Total rip off.
View full review
1 comment
Lennyn
#1296700

All you have to do is email support@gumroad.com with problems like this. We would clarify what had gone wrong or put you in touch with the creator of the product.

Our email address is on the receipt you get from us.

We also have a help form, and a twitter account, and a Facebook page.

Creating an account on a garbage website like pissedconsumer.com and writing a review is extremely unnecessary.

ID
#832815 Review #832815 is a subjective opinion of poster.
Location
Lyons, Colorado
Reason of review
Bad quality
3.0
Details
*French is my first language When I launched “La Machine à Mixer.com” in 2014, it was in order to get me out of my self-employed bubble and with time, I realized that I could channel my years of experience as a trainer and produce training videos. But how to do it ?...
View full review
2 comments
Anonymous
#1206028

I also am a Canadian trying to sell digital books. I have had the runaround from gumroad support.

What interface are you using now. I need to switch but do not know what is best.

View more comments
ID
#813609 Review #813609 is a subjective opinion of poster.
Location
Montreal, Quebec
Reason of review
Poor customer service
Preferred solution
Let the company propose a solution
3.0
Details
Gumroad - Repeated order
Gumroad - Repeated order
Dear Customer Service Representative: I bought a video set(The Sounds of American English (https://gum.co/Sounds_of_American_English)) but being charged three times for the same product- a video set. I placed an order on Jan. 15 for a prelaunch sale. Later, I mailed...
View full review
1 comment
Lennyn
#1212722

We have an email support line - support@gumroad.com

Resolved
ID
#808938 Review #808938 is a subjective opinion of poster.
Location
Taipei, Tai-Pei
Cons
  • Platform
Reason of review
Problems with payment
Loss
$38
Preferred solution
Full refund
With no notification, not even with an email letting me know that the account had been suspended, they decided to suspend it and it seems that when they do, they do not offer explanations or even try to work out what was wrong. Considering that I am an honest seller,...
View full review
4 comments
Lennyn
#1212732

Your account was suspended for either:

1) Violating our Terms of service

www.gumroad.com/terms/prohibited

2) Your sales were either highly suspicious or showed indications of fraud, money laundering, or use of stolen/hacked accounts

Either way, your account was a financial liability and we had to remove it from our system.

View more comments
ID
#800247 Review #800247 is a subjective opinion of poster.
Location
Bendigo, Victoria County
Product
Gumroad Account
Reason of review
Poor customer service
I was with Gumroad for 2 years. They changed their payout method and required new information which I was not prepared to give them. Fortunately we aren't talking about a lot of money owing $14.90 but they would not make a final payment nor would they send me a cheque....
View full review
4 comments
Anonymous
#1307098

Yes it's a *** service, they holding my money for last 5+ months. They support is disaster, they will argue with customer (like a total rednecks), also if you contact support prepare to wait min.

7 days. They don't have a "direct message" option on Twitter etc., really horrible experience!

View more comments
ID
#796122 Review #796122 is a subjective opinion of poster.
Location
Montreal, Quebec
Product
Gumroad Account
Reason of review
Problems with payment
1.0
Details
Accounts blocked. Earnings gone. No warnings! There is something really wrong about Gumroad's policy. Read the mail thread with the CEO - Sahil.

Update by user Jan 11, 2016

Here is the mail thread with the CEO of Gumroad - http://i.imgur.com/qtk6Rlj.jpg

Original review posted by user Jan 09, 2016

We have (or rather had) two accounts with Gumroad (GR) and were pretty happy about it. We loved GR ... until yesterday! On 29th Dec, our accounts were suspended without any stating reasons...
View full review
2 comments
Lennyn
#1212738

Sahil is quite clear in this exchange that your account was a liability. We are not allowed, by our banking partners, to let users rack up more than 1% CB volume in their sales.

If you don't like the fact that chargebacks exist, or that they pose financial risks to companies, you're more than welcome to take it up with your local government and propose new laws covering credit cards.

View more comments
ID
#767073 Review #767073 is a subjective opinion of poster.
Location
Durg, Chhattisgarh
Reason of review
Poor customer service
Loss
$797
Preferred solution
Let the company propose a solution
I have recently set up an account with Gumroad to sell a digital download of my film. I have some technical questions I would like help with, but I have emailed Gumroad for the past 2 weeks and they will not reply to my emails. I do not even get a confirmation...
View full review
ID
#744385 Review #744385 is a subjective opinion of poster.
Location
Hoddesdon, Hertford
Product
Gumroad Account
Cons
  • No response
Reason of review
Poor customer service
Preferred solution
Gumroad answers all emails and sends an auto- response confirmation email to sellers
1.0
Details
Set up Gumroad to sell a product my daughter created, they took sales of about $10, then suspended the account and cleared the money. When asking what happened the reply was this: "Our risk models detected behaviors in your Gumroad account that are considered, in the...
View full review
1 comment
Lennyn
#1212727

We refunded that sale. That's what happens when your account is suspended.

ID
#677907 Review #677907 is a subjective opinion of poster.
Product
Gumroad Account
Cons
  • Lies
Reason of review
Bullshit "fraud" charges.
Loss
$10
Preferred solution
Delete my account, you scam artist ***

Gumroad - Scammers

Registered a week ago, uploaded a picture, description for my stuff that i wanted to sold, after 3 days i sold it, sent the package to buyer, got money into gumroad account, after 2 days my account got banned because of some kinda "fraud" and they said it's not our problem. Our risk models detected behaviors in your Gumroad account that are considered, in the payment processing industry, to be fraudulent or correlated to fraud – to be sure, we apologize for the negative connotation that the word “fraud” has. NOT RECOMMEND TO USE THIS SITE. BEVARE OF THESE SCAMMERS.
View full review
2 comments
Lennyn
#1212733

You were selling a JPEG image for $290. That's incredibly suspicious and Gumroad is entirely in the right to suspend your account.

-- Former employee in payments

Lennyn
#1212725

Your account was suspended either due to:

1) A violation of our terms of service - www.gumroad.com/terms and www.gumroad.com/terms/prohibietd

2) Your sales were suspicious or had high indicators of fraud.

View more comments (1)
ID
#645883 Review #645883 is a subjective opinion of poster.
Location
Vilnius, Vilniaus Apskritis
Product
Gumroad Account
Reason of review
Problems with payment
Loss
$290
Preferred solution
Full refund

Gumroad - Bad support

1.0
Details
Ok, so I never remember creating an account. I DEFINITELY do not remember giving them my credit card information. I ended up on there somehow (I'm guessing it was an external site that sold through them or something?) and the emails start rolling in. I hated the emails, because I don't use this site, nor do I even know what it's for exactly. What's worse, is one of the emails was notifying me that my card was being charged for my "membership". I logged on, deleted my account, then attempted to log on the next day just to make sure it was deleted. It wasn't, let me log in like nothing happened. I contacted customer support, asked to be taken off everything, and to have my credit information deleted from their systems. I was assured I would not be charged again and would not receive any emails. This was a month ago. I got an email May the 1st (today's date is May 4th, 2015) saying that my credit card information is expiring soon (which it is) and it required me to update what's on their site so they could continue billing me (so I could continue my "membership"). DO NOT let this site get a hold of your card information, or don't deal with any sites that use it. My card is running out soon, and that's the only way I'm for sure not to get billed by a company I do not know nor want, which is sad.
View full review
1 comment
Lennyn
#1212724

Apologies for any confusion, but you should just have emailed us again - support@gumroad.com

ID
#630842 Review #630842 is a subjective opinion of poster.
Location
Versailles, Kentucky
Product
Gumroad Account
Reason of review
Poor customer service

Gumroad - Suspended Account, no clarification

5.0
Details
Same issue with me. I spent many hours setting up Gumroad as we sell document translations that we have copyright to and it appeared Gumroad was a perfect platform for us. We sold a few documents, then when I went to upload another it said my account was suspended. Sent a request Email "why" and got the same response back from Steve.... No email notification, nothing to let me know. "Hi, Our risk models detected fraudulent behaviors in the account. Due to the strict regulations by our business partners we won’t be able to continue working with you. I would recommend contacting your clients to find a different means of payment. All payments in your balance will be refunded to your customers. We are constantly working on expanding the array of industries we can service. It is our hope that in the future we can help business such as yours. - Steve // Support@GR "
View full review
2 comments
Anonymous
#1073012

same thing happened to me today! account suspended without notification .

Anonymous
#991044

Account resolved after a few back and forth emails. But slow.

View more comments (1)
ID
#630716 Review #630716 is a subjective opinion of poster.
Location
Bogot, Distrito Especial
Pros
  • Platform and payment
Reason of review
Poor customer service
Preferred solution
Let the company propose a solution
They are big time scammers closed down our account without informing or any intimation...when we email and send message from FB fro all most one week then just email back that due to security we are not working with you...So what do you mean by secure shopping ...you...
View full review
1 comment
Anonymous
#936965

Hi there,

Are you sure that you weren't violating their Terms of Service? Maybe trying to sell something that you weren't allowed to be selling on the site?

Typically credit card processors have to be very strict about what is sold on their platforms. You, as an entrepreneur, should know that.

ID
#484243 Review #484243 is a subjective opinion of poster.
Location
Kolkata, West Bengal
I've used Gumroad company to sell my content from my blog, as also membership, but Gurmroad suddenly suspended my account - they actually terminated it, although they don't use the word. When I've asked them through their support email - support@gumroad.com - they...
View full review
11 comments
allthingspossible
#1885718

on JUNE 29,2020 FROM GUM CO Cc* TRUONG Cg JUST TRIED TO BILL MY DEBIT CARD 3 TIMES FOR $1.00 I HAVE NO CLUE WHO THIS IS NOR HAVE I EVER HEARD OF THEM!! THANK GOD I DISABLED MY CARD, NOW I AM REQUESTING NEW ACCOUNT!!

View more comments
ID
#473474 Review #473474 is a subjective opinion of poster.
Product
Gumroad Account